reklama

100 ľudí o tom istom - alebo nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

No dobre. 100 ľudí ešte nenapísalo blog o tom istom. Ale do pár dní je to stále možné. Ja sa len pýtam: Môže napísať 100 jedincov naozaj to isté? Podľa mňa nie. Áno, téma nekvalitných vysokých škôl je stále aktuálna, každý študent sa môže k nej vyjadriť a aj to teda robíme. No každý sa na tento problém pozerá z iného hľadiska a inak k nemu pristupuje. Preto začnem hneď z úplne inej strany, a tak ako to vidím ja. A ja to teda naozaj vidím úplne inak. Dokonca sa ani tak nechcem vyjadrovať k množstvu nekvalitných škôl, kam podľa ľudí aj tak väčšina vysokých patrí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia vec je, že píšem blog, všakže. Nepíšem článok do časopisu ani príspevok do hlavných televíznych novín, a preto vidím priestor hlavne pre svoj osobný názor a presvedčenie. Štatistiky a grafy sú strašne fajn vec, ale reálne....čo nám vlastne povedia? Alebo aj inak. Články, vyjadrenia ministra a vypracované grafy si vie nájsť a pozrieť na internete naozaj každý. Preto mi príde úplne zbytočné dávať ich sem a stále opakovať to isté.

Môžem ja, ako študent jedinej vysokej školy, posúdiť všetky na Slovensku? A vôbec. Môžete to posúdiť vy? Poviete si: jasné, vidím predsa štatistiky, viem si pozrieť nezamestnanosť, absolventov. Na internete je kopec rebríčkov škôl, na ktoré podľa nich ísť alebo naopak sa im úplne vyhnúť. Áno môžeme debatovať o kvalite škôl, profesorov, odborov a ich dôležitosti. Ale pre koho tieto školy sú a kto im robí dobré či zlé výsledky alebo meno? No predsa študenti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď niekto ide na vysokú školu, tak sa samozrejme rozhoduje, že ktorá bude tá pravá. A tu sa rozdeľujú študenti do troch skupín.

 1. Študenti, ktorí si vyberajú školu tak, aby sa v budúcnosti zamestnali, zabezpečili a mali naozaj uplatnenie.

 2. Študenti, ktorí si vyberajú školu podľa toho, aby ich bavila. Aby robili čo majú radi a hovorili si, že svoju prácu milujú, alebo aspoň do nej radi chodia.

3. Študenti, ktorí idú kamkoľvek, kde ich zoberú resp. idú na školu, o ktorej sa vraví, že ju spraví naozaj každý.

Samozrejme nevylučujem študentov, ktorý spĺňajú prvé 2 body súčasne, lebo tie je možné ešte spojiť a skombinovať. Určite sú aj výnimky, ktoré nepatria ani do jednej kategórie, alebo sa nedajú tak jednoznačne zaradiť. V tomto prípade ale budem pracovať najmä s týmito tromi skupinami. Pretože práve títo študenti rozhodujú o kvalite školy a o tom, čo si budú o týchto školách myslieť iní ľudia, nehľadiac na to, či na danú školu chodili alebo vôbec niečo o nej vedia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja osobne chodím na masmediálnu komunikáciu do Trnavy. A áno. Viem, čo o nej iní ľudia hovoria, alebo si myslia a viem, že ani v diskusii k tomuto blogu sa nevyhnem kritike. Ale ja som hrdá na školu kam chodím. A právom. A aj vďaka tomu, že navštevujem túto školu, viem posúdiť, že práve študenti sú tí, ktorí rozhodujú o kvalite školy.

Darmo bude študent chodiť do školy a robiť len tak skúšky a nepozorovane prechádzať z ročníka do ročníka. Lebo v tom prípade je vlastne jedno na akú školu chodí a môže nadávať koľko chce, že ho nechcú niekam zamestnať. Do školy chodíme všetci dobrovoľne. Nikto nás nenúti. A preto ak chceme niečo dosiahnuť, musíme na sebe makať sami. Lebo môžete chodiť na školu, ktorá je podľa ostatných zlá, nekvalitná a môžu sa vám všetci smiať. Ale ak budete na sebe makať, pracovať v rámci školy aj mimo nej a nadobúdať prax, tak odídete zo školy nielen s titulom ale hlavne s praxou, ktorú vám nikto nevezme a zamestnávateľ ju rozhodne ocení viac ako názov vysokej školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ja mám spolužiakov, ktorí len chodia na prednášky (ani tam niekedy vôbec neprídu) a berú to ako škola hrou. Sami si hádžu polená pod nohy a zhadzujú svoju vlastnú alma mater pred každým. Ani mne sa síce niektoré veci nepáčia, alebo s nimi úplne nesúhlasím. Ale škola mi otvorila kopec možností. Venujem sa veľa aktivitám, robím veci, ktoré mi dajú veľa a hlavne ma ich nenaučia na prednáškach. Už teraz mám za sebou nejakú prax a stále na sebe pracujem ďalej. A keď ukončím školu, nebude v mojom životopise len názov školy, ale prax. A takto to je s každou vysokou školou, nielen tou mojou. Netreba sa stále len vyhovárať na nekvalitu škôl, ale pozrieť sa na samotných študentov.

Silvia Pipíšková

Silvia Pipíšková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka masmediálnej komunikácie v Trnave a rodená Bojničanka. Rada tvorím nové veci a som rada, keď môžem pristupovať ku všetkému kreatívne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu