No dobre. 100 ľudí ešte nenapísalo blog o tom istom. Ale do pár dní je to stále možné. Ja sa len pýtam: Môže napísať 100 jedincov naozaj to isté? Podľa mňa nie. Áno, téma nekvalitných vysokých škôl je stále aktuálna, každý študent sa môže k nej vyjadriť a aj to teda robíme. No každý sa na tento problém pozerá z iného hľadiska a inak k nemu pristupuje. Preto začnem hneď z úplne inej strany, a tak ako to vidím ja. A ja to teda naozaj vidím úplne inak. Dokonca sa ani tak nechcem vyjadrovať k množstvu nekvalitných škôl, kam podľa ľudí aj tak väčšina vysokých patrí.
Ďalšia vec je, že píšem blog, všakže. Nepíšem článok do časopisu ani príspevok do hlavných televíznych novín, a preto vidím priestor hlavne pre svoj osobný názor a presvedčenie. Štatistiky a grafy sú strašne fajn vec, ale reálne....čo nám vlastne povedia? Alebo aj inak. Články, vyjadrenia ministra a vypracované grafy si vie nájsť a pozrieť na internete naozaj každý. Preto mi príde úplne zbytočné dávať ich sem a stále opakovať to isté.
Môžem ja, ako študent jedinej vysokej školy, posúdiť všetky na Slovensku? A vôbec. Môžete to posúdiť vy? Poviete si: jasné, vidím predsa štatistiky, viem si pozrieť nezamestnanosť, absolventov. Na internete je kopec rebríčkov škôl, na ktoré podľa nich ísť alebo naopak sa im úplne vyhnúť. Áno môžeme debatovať o kvalite škôl, profesorov, odborov a ich dôležitosti. Ale pre koho tieto školy sú a kto im robí dobré či zlé výsledky alebo meno? No predsa študenti.
Keď niekto ide na vysokú školu, tak sa samozrejme rozhoduje, že ktorá bude tá pravá. A tu sa rozdeľujú študenti do troch skupín.
1. Študenti, ktorí si vyberajú školu tak, aby sa v budúcnosti zamestnali, zabezpečili a mali naozaj uplatnenie.
2. Študenti, ktorí si vyberajú školu podľa toho, aby ich bavila. Aby robili čo majú radi a hovorili si, že svoju prácu milujú, alebo aspoň do nej radi chodia.
3. Študenti, ktorí idú kamkoľvek, kde ich zoberú resp. idú na školu, o ktorej sa vraví, že ju spraví naozaj každý.
Samozrejme nevylučujem študentov, ktorý spĺňajú prvé 2 body súčasne, lebo tie je možné ešte spojiť a skombinovať. Určite sú aj výnimky, ktoré nepatria ani do jednej kategórie, alebo sa nedajú tak jednoznačne zaradiť. V tomto prípade ale budem pracovať najmä s týmito tromi skupinami. Pretože práve títo študenti rozhodujú o kvalite školy a o tom, čo si budú o týchto školách myslieť iní ľudia, nehľadiac na to, či na danú školu chodili alebo vôbec niečo o nej vedia.
Ja osobne chodím na masmediálnu komunikáciu do Trnavy. A áno. Viem, čo o nej iní ľudia hovoria, alebo si myslia a viem, že ani v diskusii k tomuto blogu sa nevyhnem kritike. Ale ja som hrdá na školu kam chodím. A právom. A aj vďaka tomu, že navštevujem túto školu, viem posúdiť, že práve študenti sú tí, ktorí rozhodujú o kvalite školy.
Darmo bude študent chodiť do školy a robiť len tak skúšky a nepozorovane prechádzať z ročníka do ročníka. Lebo v tom prípade je vlastne jedno na akú školu chodí a môže nadávať koľko chce, že ho nechcú niekam zamestnať. Do školy chodíme všetci dobrovoľne. Nikto nás nenúti. A preto ak chceme niečo dosiahnuť, musíme na sebe makať sami. Lebo môžete chodiť na školu, ktorá je podľa ostatných zlá, nekvalitná a môžu sa vám všetci smiať. Ale ak budete na sebe makať, pracovať v rámci školy aj mimo nej a nadobúdať prax, tak odídete zo školy nielen s titulom ale hlavne s praxou, ktorú vám nikto nevezme a zamestnávateľ ju rozhodne ocení viac ako názov vysokej školy.
Aj ja mám spolužiakov, ktorí len chodia na prednášky (ani tam niekedy vôbec neprídu) a berú to ako škola hrou. Sami si hádžu polená pod nohy a zhadzujú svoju vlastnú alma mater pred každým. Ani mne sa síce niektoré veci nepáčia, alebo s nimi úplne nesúhlasím. Ale škola mi otvorila kopec možností. Venujem sa veľa aktivitám, robím veci, ktoré mi dajú veľa a hlavne ma ich nenaučia na prednáškach. Už teraz mám za sebou nejakú prax a stále na sebe pracujem ďalej. A keď ukončím školu, nebude v mojom životopise len názov školy, ale prax. A takto to je s každou vysokou školou, nielen tou mojou. Netreba sa stále len vyhovárať na nekvalitu škôl, ale pozrieť sa na samotných študentov.